Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ (στοιχεία, αναλυτικοί πίνακες)


ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ: ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΜΑΣ 
Από πέρυσι προβλέψαμε πως με το ν. 4186 για το «νέο» Λύκειο (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) και με τους ταξικούς φραγμούς-λαιμητόμους που εισάγει: Τράπεζα Θ(υ)μάτων, αυστηροποίηση της προαγωγής, εντατικοποίηση, προσμέτρηση των βαθμολογιών όλων των  τάξεων για το πολυπόθητο εισιτήριο στα ΑΕΙ, η σχολική διαρροή θα αυξηθεί και τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών που δεν έχουν την οικονομική άνεση για φροντιστήρια θα οδηγηθούν στη μαθητεία –
κατάρτιση και την πρόωρη ανασφάλιστη «μαύρη» εργασία.
Τα στοιχεία για την περυσινή και φετινή σχολική χρονιά από ΥΠΑΙΘ/ΔΙΟΦΑΝΤΟ μας επιβεβαιώνουν πλήρως (αναλυτικά στοιχεία για το μαθητικό δυναμικό ζήτησε η ΟΛΜΕ από το ΥΠΑΙΘ και δε δόθηκαν μέχρι τώρα, τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε τα έδωσε το ΥΠΑΙΘ στην ΕΕΤΕΚ και τα επεξεργάστηκε ο Κ. Αδριανουπολίτης):ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΓΕ.Λ.  ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013 - 2014
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΟΛ.ΕΙΩΝ
ΤΑΞΗ Α΄
ΤΑΞΗ Β΄
ΤΑΞΗ Γ΄
ΤΑΞΗ Δ΄
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


980


73702

Γ. Π.
3284


70327
Γ. Π. 3175 ΚΑΤ. 4251


68216
Γ. Π. 3086 ΚΑΤ. 4290


--


--


212245
Γ. Π. 9545 ΚΑΤ. 8541
ΕΣΠ.


49


1070

Γ. Π.
60


708

Γ. Π.
51


1502
Γ. Π.


1315
Γ. Π.


4595
Γ. Π.
76
ΚΑΤ.
76
ΚΑΤ.
263
ΚΑΤ.
120
123
243


ΣΥΝ


1029


74772

Γ. Π.
3344


71035
Γ. Π.


69718
Γ. Π.


1315
Γ. Π.


216840
Γ. Π.
3226
ΚΑΤ.
3162
ΚΑΤ.
76
ΚΑΤ.
9808
ΚΑΤ.
4251
4410
123
8784
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΓΕ.Λ.  ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014 - 2015
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΟΛ.ΕΙΩΝ
ΤΑΞΗ Α΄
ΤΑΞΗ Β΄
ΤΑΞΗ Γ΄
ΤΑΞΗ Δ΄
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


982


70744

Γ. Π.
3208


66952
Γ. Π.


69163
Γ. Π.


--


--


206859
Γ. Π.
3095
ΚΑΤ.
3158
ΚΑΤ.
9461
ΚΑΤ.
3563
4398
7961
ΕΣΠ.


49


1013

Γ. Π.
54


659

Γ. Π.
53


1456
Γ. Π.


1324
Γ. Π.


4452
Γ. Π.
74
ΚΑΤ.
76
ΚΑΤ.
255
ΚΑΤ.
101
123
217


ΣΥΝ


1031


71757

Γ. Π.
3262


67611
Γ. Π.


70619
Γ. Π.


1324
Γ. Π.


211311
Γ. Π.
3148
ΚΑΤ.
3232
ΚΑΤ.
76
ΚΑΤ.
9716
ΚΑΤ.
3563
4499
123
8178
Πηγή: ΥΠΑΙΘ/ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ             

Στη φετινή Α Λυκείου γράφτηκαν 2.958 λιγότεροι μαθητές από πέρυσι. Οι μαθητές αυτοί είτε πήγαν στα ΕΠΑΛ (όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα υπάρχει αύξηση μαθητών φέτος στη Α τάξη των ΕΠΑΛ) είτε κατευθύνθηκαν στη μαθητεία όπου φέτος εγγράφονται μαθητές κατευθείαν από το Γυμνάσιο σε ΙΕΚ και ΣΕΚ (αντικατέστησαν τις ΕΠΑΣ)
Από την περυσινή Α Λυκείου γράφτηκαν 6.750 (9,2%) λιγότεροι μαθητές στη φετινή Β Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί ή έμειναν στάσιμοι (το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε στοιχεία γι αυτούς!, υπάρχει απλά η εκτίμηση ότι είναι λίγοι) ή γράφτηκαν στα ΕΠΑΛ, όπως γίνεται κάθε χρόνο ή εγκατέλειψαν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Από την περυσινή Β Λυκείου 1.164 (1,7%) δεν πήγαν στη φετινή Γ Λυκείου. Οι μαθητές αυτοί προφανώς εγκατέλειψαν το σχολείο απογοητευμένοι από την έλλειψη υποστηρικτικών δομών και το υψηλό κόστος των φροντιστηρίων (Οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 1,7 δισ. ευρώ. Απ' αυτά το 56,9% πηγαίνει για φροντιστήρια και ιδιαίτερα!)
Οι Μέσοι Όροι των μαθητών ανά τμήμα:
ΤΑΞΗ
Α
Β
 Γ


Γ. ΠΑΙΔ
ΚΑΤ
Γ. ΠΑΙΔ
ΚΑΤ
2013-14
22,44
22,15
16,54
22,10
15,90
2014-15
22,05
21,63
18,79
21,90
15,73
Παρατηρούμε ότι έχουμε περισσότερες συμπτύξεις τμημάτων φέτος στα τμήματα κατευθύνσεων Β Λυκείου
Ο αριθμός μαθητών στα εσπερινά παραμένει στο ίδιο επίπεδο με μια μικρή αύξηση.

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΠΑ.Λ.  ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2013 - 2014
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΟΛ.ΕΙΩΝ
ΤΑΞΗ Α΄
ΤΑΞΗ Β΄
ΤΑΞΗ Γ΄
ΤΑΞΗ Δ΄
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.

326

19700

1064

28464

1689

26639

2010



74803

4763
ΕΣΠ.

62

1956

120

5281

307

3708

331

3100

932

14045

1081
ΣΥΝ
388
21656
1184
33745
1996
30347
2341
3100
932
88848
5844
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΠΑ.Λ.  ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014 - 2015
ΗΜΕΡΗΣΙΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΟΛ.ΕΙΩΝ
ΤΑΞΗ Α΄
ΤΑΞΗ Β΄
ΤΑΞΗ Γ΄
ΤΑΞΗ Δ΄
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.


ΜΑΘΗΤΕΣ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΝΟΛΟ

ΑΡΙΘΜ ΤΜΗΜ.
365
21897
1149
26479
1803
24286
1756
--
--
72662
4708
ΕΣΠ.

80

2487

148

5810

404

3554

304

3097

964

14948

1176

ΣΥΝ
445
24387
1297
32289
2207
27840
2060
3097
964
87610
5884
Πηγή: ΥΠΑΙΘ/ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ             

Στη φετινή Α Λυκείου των ΕΠΑΛ γράφτηκαν 2.197 περισσότεροι μαθητές από πέρυσι. Παρατηρείται δηλαδή μια στροφή των μαθητών προς την ΤΕΕ.
Από την περυσινή Α Λυκείου γράφτηκαν 6.779 περισσότεροι μαθητές στη φετινή Β Λυκείου των ΕΠΑΛ, φαίνεται λοιπόν πως το 25,6% των μαθητών στη Β ΕΠΑΛ προέρχονται από τα ΓΕΛ και πρόκειται για μαθητές της περυσινής Α τάξης των ΓΕΛ αλλά και αποφοίτους των ΓΕΛ που εγγράφονται στη Β ΕΠΑΛ για την απόκτηση πτυχίου. Ο αριθμός αυτός θα ήταν ακόμη μεγαλύτερος αν δεν υπήρχε η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ, με την οποία οι απόφοιτοι αυτοί δεν απαλλάσσονταν από την παρακολούθηση των γενικών μαθημάτων τα οποία είχαν διδαχθεί στο ΓΕ.Λ. ΄με αποτέλεσμα  πολλοί να κατευθυνθούν στα ΙΕΚ. Η εγκύκλιος αυτή μετά από αίτημα και πίεση της ΟΛΜΕ (12/9/2014) καταργήθηκε.
Από την περυσινή Β Λυκείου γράφτηκαν 4.178 λιγότεροι μαθητές στη φετινή Γ Λυκείου των ΕΠΑΛ. Το ποσοστό διαρροής των μαθητών της ΤΕΕ προσεγγίζει το 14,7%.
Στα Εσπερινά ΕΠΑΛ είχαμε συνολική αύξηση του μαθητικού δυναμικού κατά 6%.

Συνολικά σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το μαθητικό δυναμικό ήταν για το σχολικό έτος 2013-14 304.450 μαθητές ενώ για το σχολικό έτος 2014-15 μειώθηκε σε  300.159 μαθητές. Οι μαθητές των ΓΕΛ φέτος είναι το 70,4% (πέρυσι 71,2%) και οι μαθητές των ΕΠΑΛ 29,6% (πέρυσι 28,8%) του συνολικού αριθμού των μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Γίνεται ξεκάθαρο λοιπόν πως τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ λόγω του ν. 4186 μετατρέπονται σε σχολεία των αποκλεισμών, διώχνουν τους μαθητές, σκοτώνουν  τη γνώση, επιβάλλουν την εφήμερη κατάρτιση  και την απλήρωτη μαθητεία  και οδηγούν τους μαθητές στην ανασφάλιστη εργασία, δώρο στους εργοδότες.
Πρέπει να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν. Να καταργηθούν  οι ταξικοί και εξεταστικοί φραγμοί, αλλιώς  η μαζική απόρριψη των μαθητών, στη συνολική εφαρμογή του νέου νόμου για το Λύκειο (ν. 4186) θα είναι αναπόφευκτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο-χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων ή φορέων που δεν τεκμηριώνονται.”)