Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ

Α) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ (και δεν έχουν υλοποιηθεί μέχρι τώρα)
Για υπηρεσιακά συμβούλια
Τα ΠΥΣΔΕ να προτείνουν την πρόσληψη και τοποθέτηση σε σχολεία αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών
ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ Υ.Σ.
Η ανακήρυξη των υποψηφίων  να γίνεται  από τις πρωτοβάθμιες και  δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικες οργανώσεις
Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι Γραφείων Εκπαίδευσης και Γραφείων Φυσικής Αγωγής και οι Σχολικοί Σύμβουλοι να έχουν μόνο...
το δικαίωμα του εκλέγειν
Σε περίπτωση ισοψηφίας υποψηφίων του ίδιου ψηφοδελτίου η κλήρωση για την κατάταξη να γίνεται από την εφορευτική επιτροπή (όχι από τον Περιφερειακό Διευθυντή) και να αναφέρεται στα πρακτικά των εκλογών. Σε περίπτωση ισοψηφίας συνδυασμών για την κατανομή αδιάθετης έδρας η κλήρωση να γίνεται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης παρουσία εκπροσώπων των συνδυασμών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ
Διαμόρφωση ενός λειτουργικού και σύγχρονου θεσμικού πλαισίου για τις εκπαιδευτικές άδειες για τους εκπαιδευτικούς, με πρόβλεψη δικλίδων ασφάλειας για την αξιοποίηση των μεταπτυχιακών σπουδών προς όφελος της εκπαίδευσης
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Όλοι οι εκπαιδευτικοί να λαμβάνουν τα μόρια της περιοχής στην οποία υπηρετούν και όχι αυτά της οργανικής τους θέσης εφόσον δεν υπηρετούν σε αυτή
Τοποθετήσεις στην περιοχή μετάθεσης
Όσοι/-ες εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν σε κενή οργανική θέση κατά τη διαδικασία τοποθετήσεων Μαΐου – Ιουνίου, να τοποθετούνται σε κάποιο σχολείο με καθεστώς οιονεί οργανικής θέσης (οι εκπαιδευτικοί αυτοί δηλαδή δεν θα αντιμετωπίζουν το φάσμα της ακούσιας μετακίνησής τους σε άλλη σχολική μονάδα με τη λήξη του διδακτικού έτους, και μάλιστα χωρίς αποχρώντα λόγο). Πρόκειται για λειτουργική σχέση, η οποία σημαίνει αντιστοίχιση σε υπαρκτό λειτουργικό κενό, σύμφωνα με σχετική εκτίμηση και απόφαση του οικείου ΠΥΣΔΕ. Εάν το Σεπτέμβριο στο σχολείο όπου έχει τοποθετηθεί με την παραπάνω διαδικασία ο/η εκπαιδευτικός διατηρείται πλήρες το λειτουργικό κενό, συνεχίζει να το καλύπτει. Σε αντίθετη περίπτωση, διατίθεται για συμπλήρωση ωραρίου σε κάποιο γειτονικό σχολείο, όπως συμβαίνει και σήμερα. Το καθεστώς αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως τη σχολική μονάδα και τους μαθητές και ταυτόχρονα παρέχει την αυτονόητη προστασία στους εκπαιδευτικούς ως εργαζόμενους, οι οποίοι θα μπορούν απερίσπαστοι, κατά το δυνατόν, να επιδίδονται στο εκπαιδευτικό έργο τους. Ταυτόχρονα, με τον τρόπο αυτό περιορίζονται ουσιαστικά άσκοπες και δαπανηρές μετακινήσεις. Οι καθηγητές/-τριες που τοποθετούνται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία δεν θα έχουν προτεραιότητα για την κάλυψη οργανικής θέσης που μπορεί να προκύψει στο σχολείο τους. Το οργανικό αυτό κενό πρέπει να είναι δυνατόν να διεκδικείται από το σύνολο των καθηγητών/τριών με βάση τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις διατάξεις περί μεταθέσεων. - Η τοποθέτηση των καθηγητών/-τριών που βρίσκονται τώρα στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ πρέπει να γίνει με σειρά αρχαιότητας στη περιοχή και με τα μόρια μετάθεσης που έχουν.
- Για τις εντός ΠΥΣΔΕ τοποθετήσεις προτείνουμε να προηγούνται κατά σειρά:
Οι τοποθετήσεις συναδέλφων στα λειτουργικά κενά κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς (Σεπτέμβρης) να γίνονται, κατά σειρά, ως εξής:
Α) υπεράριθμοι, Β)εσωτερικές αποσπάσεις, Γ)αποσπάσεις από άλλα ΠΥΣΔΕ Δ) νεοδιοριζόμενοι.
Στη διαμόρφωση, από την Κεντρική υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, των οριστικών κενών για τις μεταθέσεις και τους διορισμούς ανά περιοχή και ειδικότητα, να μετέχουν και οι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ
Ωράριο εκπαιδευτικών και άλλες ρυθμίσεις
Α) Να θεσπιστεί μειωμένο ωράριο για τους καθηγητές/καθηγήτριες που είναι γονείς παιδιών με αναπηρία πάνω από 67%, όπως ισχύει για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα, στα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 2527/1997. Η ανωτέρω μείωση του ωραρίου να ισχύει και για τους καθηγητές/-τριες που έχουν οι ίδιοι/-ιες αναπηρία πάνω από 67% ή έχουν υποστεί έμφραγμα μυοκαρδίου, έχουν υποβληθεί σε αγγειοπλαστική ή by pass εγχείρηση.
Β) Να μειώνεται το ωράριο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων με συνυπολογισμό ολόκληρης της δημόσιας προϋπηρεσίας, εφόσον έχει προσφερθεί με το ίδιο πτυχίο, ανεξάρτητα από το αν αυτή είναι εκπαιδευτική ή όχι (ίσχυε με παλαιότερη εγκύκλιο και καταργήθηκε τα τελευταία χρόνια).
Γ) Οι 3 ώρες του μειωμένου ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων σε όλους τους τύπους σχολείων να αφαιρούνται από το ωράριο που έχει ήδη ο εκπαιδευτικός σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας του.
Δ) Στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων να περιληφθούν όσοι εκπαιδευτικοί ή τα παιδιά τους πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη τύπου Ι (ινσουλινοεξαρτώμενα άτομα).
Ε) Μείωση του ωραρίου των πολύτεκνων εκπαιδευτικών κατά 3 ώρες από το ωράριο διδασκαλίας που προβλέπεται σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας.
Χρονοδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών. Χρόνος διορισμών
Όλες οι μεταθέσεις, αποσπάσεις και διορισμοί να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 30 Ιουνίου, και πριν την έναρξη του διδακτικού έτους να έχουν προσληφθεί αναπληρωτές σε ενδεχόμενα λειτουργικά κενά. Η εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να ολοκληρώνεται, σε κάθε περίπτωση, πριν την έναρξη του διδακτικού έτους.
Για να αντιμετωπιστεί ριζικά το θέμα των έγκαιρων διορισμών των εκπαιδευτικών, αλλά και της παιδαγωγικής, οικογενειακής και ψυχολογικής προετοιμασίας των νεοδιόριστων, προτείνουμε τα εξής:
Οι διορισμοί να πραγματοποιούνται στις αρχές κάθε ημερολογιακού έτους και πάντως όχι αργότερα από την 1η Μαρτίου. Στο διάστημα αυτό και μέχρι το τέλος Ιουνίου οι εκπαιδευτικοί αυτοί παρακολουθούν οργανωμένο πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης, εντάσσονται στην σχολική ζωή τοποθετούμενοι σε σχολείο της περιοχής στην οποία διορίζονται, συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης παρακολουθώντας διδασκαλίες καθηγητή/-τριας ίδιας ειδικότητας του σχολείου, πραγματοποιούν πρακτικές ασκήσεις διδασκαλίας κ.λπ. Με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί θα είναι προετοιμασμένοι να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία από την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς. Αυτό καθίσταται περισσότερο αναγκαίο λόγω της ελλιπούς παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών από τη βασική τους εκπαίδευση. Η πρόταση αυτή είναι ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη.
Να σημειώσουμε ότι όλοι οι διορισμοί πρέπει να γίνονται με τα πλήρη προσόντα, που προβλέπει ο ν. 1566/85 άρθρ. 14 παρ. 8, όπως έχουμε επανειλημμένα προτείνει, και να καταργηθούν οι αντίθετες διατάξεις των ν.2834/00 άρθρο. 1 παρ. 6, ν.2909/01 άρθρ. 6 παρ. 21 και ν.3194/03 άρθρ. 8 παρ. 7. Επιμένουμε, δηλαδή, να είναι απαραίτητο προσόν για διορισμό το παιδαγωγικό πτυχίο τουλάχιστον για όσες ειδικότητες προβλέπονταν από το ν. 1566/1985.
Επίσης, προτείνουμε να συνεξετάζονται σε μια πρώτη φάση οι αιτήσεις για μετάθεση και οι αιτήσεις για απόσπαση από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ. Έτσι, όποιος δεν παίρνει μετάθεση αλλά ζητά ταυτόχρονα και απόσπαση και πληροί της προϋποθέσεις του νόμου, να παίρνει την απόσπαση. Με αυτό τον τρόπο θα ικανοποιείται και το 80% των αποσπάσεων.
Πλασματικός χρόνος προϋπηρεσίας
Να γίνει επανακατάταξη των εκπαιδευτικών που είχαν υπηρετήσει σε παραμεθόριες προβληματικές περιοχές, στα αντίστοιχα μισθολογικά κλιμάκια και χρονοεπιδόματα, όπως προβλεπόταν, με συνυπολογισμό του πλασματικού διπλάσιου χρόνου προϋπηρεσίας (νόμοι 2085/92 και 1943/81). Αυτοί οι εκπαιδευτικοί επανακατατάχθηκαν με το ν. 2470/97 με αποτέλεσμα να τους αφαιρεθούν τα Μ.Κ. και χρονοεπιδόματα που τους είχαν χορηγηθεί.
Β) ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ «ΕΠΙΣΗΜΕΣ» ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ)
Επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης. Επαναλειτουργία Γραφείων Εκπαίδευσης
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ:
Ότι ισχύει για κατ’ εξαίρεση απόσπαση των συζύγων στρατιωτικών, αστυνομικών, μέλη ΔΕΠ, δικαστικών να ισχύει και για συζύγους εκπαιδευτικών
Αποσπάσεις σε υπηρεσίες μετά τον Σεπτέμβριο να γίνονται ΜΟΝΟ για πολύ σοβαρούς οικογενειακούς και ιατρικούς λόγους
Οι αποσπάσεις ειδικοτήτων να γίνονται ΟΛΕΣ από το ΚΥΣΔΕ στα ΠΥΣΔΕ, στη συνέχεια τα ΠΥΣΔΕ αφού λάβουν υπόψη τις ανάγκες των σχολείων της Β/θμιας Εκ/σης, τις ανάγκες των σχολείων της Α/θμιας Εκ/σης και τις αιτήσεις για απόσπαση από Β/θμια σε Α/θμια εντός νομού κάνουν τις αποσπάσεις στην Α/θμια. ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ
Να γίνονται αποσπάσεις από πλεονασματικές περιοχές σε πλεονασματικές περιοχές  μετά από εισηγήσεις των ΠΥΣΔΕ
Να καταργηθεί η τροπολογία Κεδίκογλου για τις εκ/κες άδειες
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΩΡΑΣ
*        Τα κριτήρια μοριοδότησης των σχολείων πρέπει να είναι ενιαία για όλη την χώρα και για τα σχολεία της α/θμιας και για τα σχολεία της β/θμιας. (το έχει ζητήσει η ΟΛΜΕ το 2010)
*        Τα κριτήρια προσδιορισμού των δυσπρόσιτων σχολείων, πρέπει να επανακαθοριστούν και να είναι ενιαία για όλη η χώρα.
*        Η κλίμακα μορίων να καθοριστεί από 1 έως 12. (το έχει ζητήσει η ΟΛΜΕ το 2010)
*        Τα 12 μ. να δίδονται μόνο στα δυσπρόσιτα σχολεία.
*        Οι άξονες προσδιορισμού των μορίων των σχολείων να είναι:
1- Οργανικότητα σχολείου.
2- Απόσταση από την πρωτεύουσα του Νομού.
3- Συνθήκες διαβίωσης.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
1.       ΟΡΓΑΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. (1 έως 4 μόρια).
*        1/θέσιο=    4μ.
*        2/θέσιο =   3 μ.
*        3/θέσιο-4/θέσιο = 2 μ.
*        πολυθέσια =         1 μ.
2.       ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ (1 έως 4 μόρια).
*        Από 0- 20 χλμ. =    1μ.
*        Από 20 - 40 χλμ. =         2μ.
*        Από 40 – 60 χλμ. =        3μ.
*        Από 60 και άνω = 4μ.
ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ. (1 έως 4 μόρια).
(Γεωγραφικές — Κλιματολογικές ιδιαιτερότητες, συνθήκες πρόσβασης κ.λ.π.)
*        Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται τα δυσπρόσιτα σχολεία, που είναι τα μοναδικά που παίρνουν τα 4 μόρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο-χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων ή φορέων που δεν τεκμηριώνονται.”)