Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Η “ατζέντα” του Εθνικού Διαλόγου: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών, Λύκειο, Παραπαιδεία, Πανελλαδικές, μετεγγραφές, Ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Ερευνας

Μπαίνει και το ΙΕΠ στον Εθνικό Διάλογο- Τα κόμματα θα προτείνουν εμπειρογνώμονες
Η πρώτη ενδεικτική “ατζέντα” του Εθνικού Διαλόγου, περιλαμβάνει δώδεκα θέματα μεταξύ των οποίων αξιολόγηση εκπαιδευτικών, Λύκειο, Παραπαιδεία, Πανελλαδικές, μετεγγραφές, Ενιαίος χώρος Ανώτατης  Εκπαίδευσης και...
Ερευνας.
Η “ατζέντα” η  οποία παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δεν έχει κλείσει ακόμη καθώς ο πρόεδρος της  Κ. Γαβρόγλου κάλεσε τους Βουλευτές, εάν επιθυμούν να προτείνουν επιπλέον θέματα.
Ο Εθνικός Διάλογος εκτός από την Επιτροπής της Βουλής, της Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου με πρόεδρο των Α. Λιάκο και το ΕΣΥΠ με πρόεδρο των Γ. Θεοτοκά, προστέθηκε σήμερα, με απόφαση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ με πρόεδρο τον Ν. Κουζέλη.
Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα συγκροτηθούν Επιτροπές με εμπειρογνώμονες που αθ προτείνουν τα κόμματα .
Ειδικότερα η   ατζέντα των θεμάτων του Εθνικού Διαλόγου, περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
1. Δημοκρατικές αξίες (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δεδομένα).
2. Οικονομικά της Εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκαπίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων)
3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
4. Νέες  τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός
5. Ενιαίος χώρος Ανώτατης  Εκπαίδευσης και Ερευνας
6. Λύκειο- Παραπαιδεία- Εισαγωγή στα ΑΕΙ-Μετεγγραφές
7. Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών  μονάδων και του σχολικού δικτύου  ανά περιοχή.
8. Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωσής της.
9. Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
10. Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα
11. Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα.
12. Συνεχής και Δια Βίου Εκπαίδευση.
Κ. ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, μεταξύ άλλων τόνισε:
Α. Νομίζω ότι με όσους έχουμε συζητήσει και παλιά και τώρα ανεξαρτήτως κομμάτων, γνωρίζουμε όλοι ότι μια επιτυχημένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο θητείας μιας κυβέρνησης. Είναι κάτι που υπερβαίνει τα χρονικά όρια θητείας μιας κυβέρνησης. Άρα, καλό θα είναι λόγω πια των εξαιρετικά πιεστικών προβλημάτων που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι φοιτητές, η κοινωνία ολόκληρη ως προς τους εκπαιδευτικούς θεσμούς, να καταφέρουμε ελπίζω συναινετικά-θα υπάρξουν διαφορές, θα καταγραφούν οι διαφορές αλλά νομίζω ότι θα υπάρχουν και πολλά κοινά σημεία- να συγκροτήσουμε αυτό το πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα μπορέσουν να κινηθούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις.
Β. Θα πρότεινα σήμερα για όσο νομίζετε-δε νομίζω να πάει πάνω από μια ώρα- να συζητήσουμε την ατζέντα και να κάνουμε μια προσπάθεια, να υπάρξει μια μορφή αυτής της ατζέντας που θα έρθει στην επόμενη συνεδρίαση, για έγκριση από όλους μας πια. Την επόμενη συνεδρίαση, να μπορέσουμε να συγκροτήσουμε τις υποεπιτροπές αποκλείεται αν θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά να συζητάμε μονίμως σε Ολομέλεια.
Γ. Τρίτον, να υποδειχθούν εμπειρογνώμονες από τα κόμματα. Η σύνθεση ας πούμε των εμπειρογνωμόνων, δεν πρέπει να αντανακλάει υποχρεωτικά τη σύνθεση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου τα κόμματα που είναι στη κυβέρνηση συνήθως μια πλειοψηφία. Οι εμπειρογνώμονες νομίζω κάθε κόμμα ας αποφασίσει πόσους θέλει να προτείνει, δε νομίζω να υπάρχει εκεί κανένα πρόβλημα προφανώς μέσα σε λελογισμένους αριθμούς. Αλλά, δε θα ήθελα να μπούμε στη λογική των πλειοψηφιών και μειοψηφιών ιδιαίτερα από τους εμπειρογνώμονες.
Δ. Η πρόταση στην Επιτροπή είναι, οι εμπειρογνώμονες να προταθούν μεν από τα κόμματα αλλά να είναι εμπειρογνώμονες ανεξαρτήτως κομμάτων, να μην έχουν αν θέλετε τη ταμπέλα του εκπροσώπου κάποιου κόμματος, αλλά να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, αναλόγως. Το τέταρτο θέμα είναι στην επόμενη συνεδρίαση με τις υποεπιτροπές και τους εμπειρογνώμονες, να αποφασιστεί ή να αποφασίσει κάθε υποεπιτροπή αν θέλετε, το χρονοδιάγραμμα εργασιών. Ο στόχος είναι να υπάρχουν τα πρώτα συμπεράσματα προς το τέλος Φεβρουαρίου. Ώστε να αρχίσουν να συζητιόνται στην Ολομέλεια και να ξαναπάμε πίσω στις επιτροπές, για να γίνει το επόμενο βήμα.
Ε. Είναι σημαντικό αυτό που ρώτησε ο κύριος Μαυρωτάς, προφανώς κάποια στιγμή θα πρέπει να συναντηθούμε και με τα υπόλοιπα σώματα. Το να συναντηθούμε όλοι μια φορά σε Ολομέλεια, προφανώς θα είναι πολύ χρήσιμος αλλά έχει περισσότερο τελετουργικό χαρακτήρα. Σίγουρα, οι υποεπιτροπές, εμπειρογνώμονες μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα σώματα.
Ζ. Τέλος, θέλω να θίξω κάτι δύσκολο. Και αυτό είναι ότι ελπίζω να κατανοούμε όλοι και όλες ότι, μια κυβέρνηση δε μπορεί να σταματήσει να νομοθετεί. Έχει το προγραμματισμό της και προχωράει τις νομοθετικές της λειτουργίες. Εκείνο που είπε και ο Υπουργός και νομίζω μπορώ να το πω και εγώ, είναι ότι για θέματα που θα αποφασίσουμε στην ατζέντα, δε θα υπάρχει νομοθετική ρύθμιση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών μας. Το λέω αυτό, για να μην υπάρξουν δυσκολίες, εντάσεις κλπ κυρίως, επειδή δε μπορεί ένα Υπουργείο να μην κάνει τίποτα μέχρι την ολοκλήρωση του διαλόγου.
Η. Επιμένω και κλείνω με αυτό ότι, το κείμενο που σας μοιράστηκε είναι αποτέλεσμα συζητήσεων με συναδέλφους από άλλα κόμματα. Δεν είναι ένα θέσφατο που δε μπορούμε να αλλάξουμε πολλά από αυτά. Και προσωπικά και νομίζω ως επιτροπή, πρέπει να είμαστε ανοικτοί σε μια όσο μεγαλύτερη ευελιξία γίνεται. Αλλά μια ευελιξία, που δε θα οδηγήσει σε παραλυσία. Μια ευελιξία, που όμως θα έχει σαν στόχο τη σύνθεση των απόψεων και όχι τη παραλυσία, τις γενικολογίες και το να μη καταλήξουμε μέχρι το τέλος της Άνοιξης ή αρχές του Καλοκαιριού σε τίποτα το συγκεκριμένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο-χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων ή φορέων που δεν τεκμηριώνονται.”)