Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

ΑΕΚ: Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό: Συλλογική εργασία με όλα τα χρήσιμα στοιχεία



Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό
Το συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό σύστημα, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του, λειτούργησε κυρίως για σκοπούς άλλους απ’ αυτούς που περιγράφονταν ως στόχοι του. Η εξασφάλιση σύνταξης, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και πρόνοιας για την πλειοψηφία των ασφαλισμένων και των οικογενειών τους έμοιαζε να είναι δευτερεύον στόχος. Το κύριο ήταν, μέσω διαδοχικών κρατικών παρεμβάσεων, να βάλλουν στο χέρι τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων και μέσω αυτής της διαδικασίας να εξασφαλιστούν κεφάλαια ώστε να αναπτύσσεται η δραστηριότητα των βιομηχανικών, τραπεζικών...
και εμπορικών μονοπωλιακών ομίλων και να αυξάνεται η κερδοφορία τους. Την ίδια στιγμή που οι παροχές των ταμείων προς τους ασφαλισμένους τους διαρκώς μειώνονταν. Δηλαδή αυξανόταν ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν γι’ αυτό ήταν πολλοί και διάφοροι. Από την υποχρεωτική άτοκη κατάθεση των αποθεματικών στην Τράπεζα της Ελλάδας μέχρι το τζόγο του χρηματιστηρίου, τα δομημένα ομόλογα και το PSI. Μεγάλη είναι η ευθύνη των κυβερνήσεων και του κράτους που, λειτουργώντας ως συλλογικός καπιταλιστής, εργαζόταν με ζήλο, ώστε να ξεπερνούν οι μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι τα όποια προβλήματα στην κερδοφορία τους ή να εφαρμόζονται κλαδικές πολιτικές μέσω κρατικών επενδύσεων που διευκόλυναν την πραγματοποίηση αναδιαρθρώσεων, κερδών και επέκταση των αγορών.
Ακόμα, τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων, αντιμετωπίζονται από το κράτος και τους μονοπωλιακούς ομίλους ως «λιμνάζοντα και αναξιοποίητα» κεφάλαια που έπρεπε με κάθε κόστος να μπουν στην αγορά. Αλλά και το ίδιο το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό σύστημα ως μια πολύ μεγάλη αγορά που δεν μπορούσε να μείνει έξω από την εμπορευματοποίηση και την ιδιωτικοποίηση. Έτσι με δεκάδες παρεμβάσεις, αναδείχθηκε η ιδιωτική ασφάλιση σε τρίτο ισότιμο πυλώνα του ασφαλιστικού συστήματος και στην πράξη εξωθούνται οι εργαζόμενοι να καταφύγουν σ’ αυτόν. Το ανταποδοτικό - κεφαλαιοποιητικό σύστημα προβάλλει ως πανάκεια για τη λύση των προβλημάτων του ασφαλιστικού, εξαφανίζοντας παράλληλα τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα και την αλληλεγγύη των γενεών στα οποία στηριζόταν μέχρι σήμερα το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό σύστημα.
Ειδικά τα 5 τελευταία χρόνια της κρίσης το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό σύστημα έχει γίνει ξέφραγο αμπέλι όπου μονοπώλια, μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, κυβερνήσεις, ΕΕ, ΟΟΣΑ και άλλα ευαγή ιδρύματα συναγωνίζονται σε ευρηματικότητα για το πώς θα κατακλέψουν ότι έχει απομείνει από το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, θα ανατρέψουν κάθε προστατευτικό μέτρο και διάταξη που ισχύει ακόμα, θα απαλλάξουν τους εργοδότες και το κράτος από τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους ασφαλισμένους, θα δυσφημίσουν το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα ώστε η προσφυγή στην ιδιωτική ασφάλιση να μας προκαλεί ανακούφιση…
Τον τελευταίο χρόνο τις τύχες του ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού συστήματος έχει αναλάβει να διαχειριστεί η «αριστερή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ». Αφού φρόντισε να νομιμοποιήσει τη μνημονιακή στροφή της προβάλλοντας τον ευρομονόδρομο σαν τη μοναδική λύση, πασχίζει τώρα με κάθε τρόπο να εφαρμόσει μέτρα και προτάσεις για το ασφαλιστικό που έρχονται από πολύ παλιά (θυμηθείτε το σχέδιο Σπράου – Γιαννίτση) περιλαμβάνονται στις υποδείξεις όλων των ιμπεριαλιστικών μηχανισμών (ΕΕ, ΟΟΣΑ …) και στα τρία μνημόνια που καταδυναστεύουν τους εργαζόμενους και τη χώρα. Είναι πια αδύνατο να ξεχωρίσεις σε ποιον ανήκει η πατρότητα όλων αυτών των μέτρων και προτάσεων, στον «αριστερό» ΣΥΡΙΖΑ ή στους νεοφιλελεύθερους ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙ – ΑΝΕΛ – ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ ή στη «δουλεμπορική» φασιστική ΧΑ.
Αυτή την περίοδο είμαστε μπροστά σε μια νέα φάση της επίθεσης ενάντια στο δημόσιο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό σύστημα. Μια σειρά αποφάσεις έχουν παρθεί από το 3ο μνημόνιο, παλιότεροι νόμοι μπαίνουν σ’ εφαρμογή (νόμος Λοβέρδου – Κουτρουμάνη), εκκρεμότητες των δυο προηγούμενων μνημονίων αντιμετωπίζονται και ήδη έχουν δει το φως της δημοσιότητας προτάσεις για την συνολική αναδιάρθρωση του ασφαλιστικού – συνταξιοδοτικού χωρίς να έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί. Πιο συγκεκριμένα, ήδη έχουν αποφασιστεί και εφαρμόζονται:

  • Αύξηση των εισφορών των εργαζομένων στις κύριες και επικουρικές συντάξεις (2 και 6% αντιστοίχως) για την υγειονομική περίθαλψη.

  • Αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης (για ορισμένες κατηγορίες η αύξηση μπορεί να φτάσει και στα 17 χρόνια).

  • Αύξηση κατά 10% της ποινής για την πρόωρη έξοδο (πριν από τα 67 χρόνια ή πριν από τα 62 ) που προστίθεται στη μείωση που προκύπτει από το 6% για κάθε χρόνο πριν από το όριο.

  • Οι προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση (40 συνεχή χρόνια εργασίας) γίνονται τέτοιες που κανένας εργαζόμενος δεν πρόκειται να τις εξασφαλίσει ώστε να πάρει πλήρη σύνταξη

Ακόμα έχει ανοίξει η συζήτηση για τη συνολική αρχιτεκτονική του ασφαλιστικού συνταξιοδοτικού συστήματος. Βασικό στοιχείο της είναι ο επανυπολογισμός όλων των συντάξεων και ο προσδιορισμός του ποσοστού αναπλήρωσης (αυθαίρετα) στο 50- 55% (σήμερα το ποσοστό αναπλήρωσης είναι κατά μ.ο. περίπου στο 70%).

Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης (η δέσμευση του 3ου μνημονίου είναι 700 εκ. για το 2015 και 1,8 δις για το 2016), επιμήκυνση του χρόνου παραμονής στην εργασία, ανάσχεση του ρυθμού συνταξιοδότησης. Ελπίζουν έτσι, κυβέρνηση και εργοδότες, εξασφαλίζοντας τις εισφορές για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και αυξάνοντάς τες, μειώνοντας τις συντάξεις και τις παροχές προς τους ασφαλισμένους, να πετύχουν τη σταθεροποίηση του συστήματος ώστε να μπορεί να λειτουργήσει χωρίς να απαιτείται η κρατική εγγύηση και η συμμετοχή του κράτους για την συνέχιση της ύπαρξής του. Αξίζει εδώ να προσθέσουμε ότι μόνο από τις μειώσεις των εργοδοτικών εισφορών το ασφαλιστικό σύστημα έχανε πόρους της τάξης του ενός δις, ποσό που θα μπορούσε να καλύψει το ποσό που απαιτείται να περικοπεί φέτος και του χρόνου. Ακόμα, τα χρέη των επιχειρήσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία είναι βεβαιωμένα από την εισφοροδιαφυγή σε ποσοστό πάνω από 70% αναφέρονται στην περίοδο πριν το 2009, δηλαδή πριν την κρίση. Η απαίτηση για την είσπραξή τους δεν μπορεί να παραβλεφθεί με καμιά αιτιολογία. Πολύ περισσότερο που μέσα στα ποσά αυτά βρίσκονται και εισφορές των εργαζομένων που έχουν παρακρατηθεί και δεν αποδόθηκαν.
Τα προβλήματα στο συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό σχετίζονται στενότατα με την ανεργία, τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, τη «μαύρη» εργασία, την κατάργηση –ουσιαστικά – του ωραρίου εργασίας και την μείωση των μισθών και μεροκάματων. Γίνεται έτσι φανερό ότι το συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό είναι θέμα που αφορά συνολικά το βοιωτικό επίπεδο των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων, είναι στοιχείο της γενικότερης πάλης εργατών – εργοδοτών για την απόσπαση μεγαλύτερου μέρους από τον παραγόμενο πλούτου υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς.

Κύρια σύνταξη
Με το Νόμο 3865/2010 αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας για άντρες και γυναίκες στα 65 για όλους. Παράλληλα επιβάλλεται παρακράτηση 6% για κάθε χρόνο πρόωρης εξόδου και 30% για την 5ετία ενώ έως τότε προβλεπόταν πέναλτι 2,8% έως 4,5% για κάθε χρόνο πρόωρης εξόδου στο Δημόσιο. Με το Νόμο 4093/2012 για όσους αποχωρούν της υπηρεσίας από 1-1-2013 και μετά και δεν έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης, έχουν όμως 15ετή συντάξιμη υπηρεσία, η σύνταξη καταβάλλεται με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας αντί του 65ου που ίσχυε μέχρι τότε. Για όσους όμως θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης (25ετία) από 1-1-2013 και μετά, το όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξης αυξάνεται στο 67° έτος για πλήρη σύνταξη και για μειωμένη σύνταξη στο 62° έτος της ηλικίας, τους. Μέχρι τότε ήταν το 65° έτος της ηλικίας για άνδρες και γυναίκες που θεμελιώνουν δικαίωμα από 1-1-2013 και μετά και για μειωμένη το 60ό έτος. Επίσης για όσους θεμελίωναν δικαίωμα σύνταξης από 1-1-2013 και μετά η σύνταξη καταβάλλεται ολόκληρη με τη συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας και του 62oυ έτους της ηλικίας.
Έτσι ο πίνακας των εναλλακτικών δυνατοτήτων συνταξιοδότησης που είχαν οι υπάλληλοι που προσλήφθηκαν μετά την 1-1-1983 με το ν.3865/2010 και θεμελιώνουν δικαίωμα από 1-1-2011 διαμορφώνεται ως εξής:
 Επίσης:
Η μηνιαία σύνταξη ή το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων, επικουρικών και μερισμάτων άνω των 1000€, που καταβάλλονται από οποιαδήποτε πηγή και για οποιαδήποτε αιτία, μειώνεται από 1-1-2013 ως εξής:
α) για συνολικό ποσό σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων άνω των 1000€ και έως 1500€ μείωση 5%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1000,01€
β) για ποσό από 1500,01 έως και 2000 € μείωση 10%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1425,01€
γ) για ποσό 2000,01 C μείωση 15%. Το ποσό που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται των 1800,01€
Για τον προσδιορισμό του ποσοστού μείωσης λαμβάνεται υπόψη το ποσό της βασικής σύνταξης ή των μηνιαίων βασικών συντάξεων, όπως αυτά θα έχουν διαμορφωθεί την 31-12-20121, αφού αφαιρεθούν:
• Η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων του Ν.3865/2010 όπως τελικά διαμορφώθηκε με το άρθρο 2 παρ. 13 του ν.4002/2011 και της επιπλέον εισφοράς της παρ. 14 του άρθρου 2 του ν.4002/2011
(Εισφορά 6% για συντάξεις από 1400,01 έως 1700 €, 7% για συντάξεις από 1700.01 έως 2000 €, 9% για συντάξεις από 2000,01 έως 2300 € κ.ο.κ)
             Η μείωση που επιβλήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 1 του ν.4024/2011 (μείωση του ποσού της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1000 € κατά 40% για όσους είναι κάτω των 55 ετών και 20% για το ποσό της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1200 € για όσους είναι άνω των 55 ετών).
             Η μείωση που επιβλήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4052/2012 (μείωση κατά 12% για το ποσό της κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1300 €)
Καταργούνται από 1-1-2013 τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου.
Με τις  οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του ν. 4336/2015, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.4337/2015 και του άρθρου 1 του ν. 4342/2015 έχουμε:

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 3 ΚΑΙ 4 ΤΟΥ ν. 3865/2010.
1. Με τις διατάξεις των άρθρων 3 και 4 του ν. 3865/2010 καθιερώθηκε νέος τρόπος υπολογισμού της σύνταξης των ασφαλισμένων του Δημοσίου, για όσους υπαλλήλους –λειτουργούς του Δημοσίου καθώς και στρατιωτικούς θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 1/1/2015 και μετά. Τα πρόσωπα αυτά, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, για τα έτη υπηρεσίας τους από 1/1/2011 και μετά, δικαιούνται:
α. βασική σύνταξη, το ποσό της οποίας αντιστοιχεί στα έτη ασφάλισής τους από 1/1/2011 έως την ημερομηνία συνταξιοδότησής τους.
β. τμήμα σύνταξης, που αντιστοιχεί στα έτη ασφάλισής τους μέχρι 31/12/2010, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με τις οικείες προϊσχύουσες του ν. 3865/2010 συνταξιοδοτικές διατάξεις και τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί στα έτη ασφάλισής τους από 1/1/2011 έως την ημερομηνία συνταξιοδότησής τους (αναλογικό ποσό σύνταξης).
2. Με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του ν. 4336/2015, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4337/2015, επεκτάθηκε ο ανωτέρω τρόπος υπολογισμού της σύνταξης και σε όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31/12/2014 και αποχωρούν από την Υπηρεσία από 1/9/2015 και μετά.
Παράδειγμα: Έστω ότι υπάλληλος έχει προσληφθεί στο Δημόσιο την 1/8/1982 και αποχωρεί από την Υπηρεσία την 3/8/2016. Η υπηρεσία του υπαλλήλου αυτού ανέρχεται συνολικά σε 33 έτη.
Η σύνταξη του ανωτέρω υπαλλήλου με βάση τις προαναφερόμενες διατάξεις του ν.3865/2010 θα υπολογισθεί ως εξής :
α. για την υπηρεσία του από 1/8/1982 μέχρι και 31/12/2007 (25 έτη υπηρεσίας), με βάση τις διατάξεις του π.δ. 169/2007, όπως αυτές ίσχυαν πριν την ισχύ του ν. 3029/2002,
β. για την υπηρεσία του από 1/1/2008 μέχρι και 31/12/2010 (3 έτη υπηρεσίας), με βάση τις διατάξεις του ν. 3029/2002 και
γ. για την υπηρεσία του από 1/1/2011 μέχρι 3/8/2016 (έτη 5, μήνες 8), με βάση τις διατάξεις του ν. 3865/2010. Για την υπηρεσία του αυτή, δικαιούται :
- βασική σύνταξη, της οποίας το ποσό θα ανέρχεται σε 360x5/33 (συνολικός χρόνος ασφάλισης)=54,5€ μηνιαίως και
- αναλογική σύνταξη για την υπηρεσία του από 1/1/2011 μέχρι 31/8/2016 (5 έτη υπηρεσίας).
Το άθροισμα των επιμέρους ποσών που προκύπτουν με βάση τον προαναφερόμενο υπολογισμό, αποτελεί το συνολικό ποσό της σύνταξης.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΚΑΤΩΤΑΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 55 του π.δ. 169/2007 προβλέπεται για τους υπαγομένους στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου κατώτατο όριο σύνταξης το οποίο ανέρχεται σε 364,45€ μηνιαίως. Οι διατάξεις αυτές, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4337/2015, ορίζουν ότι όσοι έχουν αποχωρήσει ή αποχωρούν από την Υπηρεσία από 1/7/2015 και εφεξής, χωρίς να έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους, θα λαμβάνουν μέχρι τη συμπλήρωση του έτους αυτού το ποσό της σύνταξης που αναλογεί στα έτη ασφάλισής τους. Μετά τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας η σύνταξή τους θα αναπροσαρμοσθεί στο ποσό των 364,45€.

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛΟΓΩ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΟΡΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ
Με τις διατάξεις της περ. β της παρ. 16 του άρθρου 56 του π.δ. 169/2007, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις της περ. β της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 4337/2015, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθρου 6 του ν.3865/2010, προβλέπεται νέος τρόπος υπολογισμού της μείωσης της σύνταξης στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος αποχωρεί από την Υπηρεσία πριν τη συμπλήρωση του νέου ορίου ηλικίας.
Ειδικότερα ορίζεται, ότι το ποσό της μειωμένης σύνταξης το οποίο προκύπτει με βάση τις προϊσχύουσες του ν. 4336/2015 διατάξεις, μειώνεται περαιτέρω κατά 10%. Η πρόσθετη αυτή μείωση (10%) θα ισχύει μέχρι τη συμπλήρωση του κατά περίπτωση νέου ορίου ηλικίας.
Παράδειγμα: Υπάλληλος που με βάση τα νέα όρια ηλικίας μπορεί να συνταξιοδοτηθεί με τη συμπλήρωση του 63ου έτους της ηλικίας και αποχωρεί από την Υπηρεσία με τη συμπλήρωση του 59ου έτους της ηλικίας. Εάν έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31/12/2011 το ποσοστό μείωσης της σύνταξής του ανέρχεται σε 24% (4 έτη x 6% για κάθε έτος). Έστω ότι το ακαθάριστο ποσό της βασικής σύνταξης πριν τη μείωση ανέρχεται σε 1000€. Το ποσό αυτό λόγω της ανωτέρω μείωσης θα διαμορφωθεί σε 760€μηνιαίως, ποσό το οποίο θα λαμβάνει ο δικαιούχος καθ’ όλη τη διάρκεια του συνταξιοδοτικού του βίου. Με βάση τις προαναφερόμενες διατάξεις της περ. β της παρ. 16 του άρθρου 56 του π.δ. 169/2007, όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με τις διατάξεις της περ. β της παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 4337/2015, το προαναφερόμενο ποσό των 760€ θα μειωθεί περαιτέρω κατά 10% και θα διαμορφωθεί σε 684€, ποσό το οποίο θα λαμβάνει ο δικαιούχος μέχρι τη συμπλήρωση του 63ου έτους της ηλικίας του (νέο όριο ηλικίας συνταξιοδότησής του).

ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΝΕΑ ΟΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Γενικά : Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των υπαλλήλων - λειτουργών του Δημοσίου, που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι και την 31/12/2012 και δεν έχουν συμπληρώσει το κατά περίπτωση ισχύον όριο ηλικίας για την καταβολή της σύνταξης μέχρι και την 18/8/2015 (προηγουμένη της ημερομηνίας έναρξης ισχύος του ν. 4336/2015), αυξάνονται σταδιακά από 19/8/2015 έως και την 1/1/2022.
Βασικό χαρακτηριστικό των αλλαγών είναι η σχεδόν για όλους μείωση της σύνταξης. 

Εφάπαξ
Έχουν πληρωθεί εφάπαξ μέχρι και 31/09/2013. Έχει παγώσει πλέον η διαδικασία καθώς από τη μια δεν υπάρχουν χρήματα για να πληρωθούν τα επόμενα και ως εκ τούτου καθυστερούν να καθορίσουν τον τρόπο υπολογισμού του. Για το διάστημα από 1η Σεπτέμβρη μέχρι σήμερα οφείλονται εφάπαξ σε περίπου 35.000 χιλιάδες δικαιούχους. Για την πληρωμή αυτών απαιτείται ποσόν άνω των 700 εκατομμυρίων Ευρώ, φυσικά με ύψος του λαμβανόμενου ποσού στα επίπεδα που κινήθηκε και για τους τελευταίους δικαιούχους, σημαντικά μειωμένο από τα επίπεδα του 2009.
Για το καθεστώς του Ταμείου σε σχέση με τις εισφορές ισχύουν τα παρακάτω, όπως αναφέρει το site του Ταμείου.
Ασφαλισμένοι
Ασφαλίζονται υποχρεωτικά στο Ταμείο Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων όλοι οι Δημόσιοι Πολιτικοί Υπάλληλοι (Τακτικοί, Μόνιμοι, Δόκιμοι, Έκτακτοι και επί θητεία), οι εκ του Δημοσίου Ταμείου και οι βάρος αυτού μισθοδοτούμενοι με μηνιαίο μισθό).
Σύμφωνα με το άρθρο 47 παρ.1 του Ν.3996/2011 (ΦΕΚ 170Α) στην ασφάλιση του Τομέα Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων υπάγονται υποχρεωτικώς από 1.7.2011 και οι επί συμβάσει ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ανεξαρτήτως χρόνου πρόσληψης, υπάλληλοι του Δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ. των οποίων το μόνιμο προσωπικό υπάγεται στην ασφάλιση του Τομέα Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (βλέπε σχετικά την αρίθμ. 7/22-2-2012 Απόφαση Δ.Σ. στα Νέα και Ανακοινώσεις).

 Τακτικές Εισφορές
Η τακτική μηνιαία εισφορά για τους ασφαλισμένους του Ταμείου, οι οποίοι είχαν ασφαλισθεί σε κύριο φορέα ασφάλισης πριν την 1η/1ου/1993, υπολογίζεται σε ποσοστό 4% επί του Βασικού Μισθού και του Επιδόματος Χρόνου Υπηρεσίας όπου το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών δεν πρέπει να ξεπερνά το ποσό των 2.055€ μηνιαίως μέχρι και το έτος 2005, τα 2157,75€ για το έτος 2006 , τα 2265,64€ για το έτος 2007, τα 2378,92€ για το έτος 2008, τα 2497,87€ για το έτος 2009 και 2.622,76€ για το έτη 2010, 2011 και 2012. Για τους ασφαλισμένους του Ταμείου, οι οποίοι ασφαλίστηκαν σε κύριο φορέα ασφάλισης μετά την 1η/1ου/1993, υπολογίζεται στο ίδιο ποσοστό επί του συνόλου των τακτικών αποδοχών χωρίς τον περιορισμό του πλαφόν.

Σας γνωρίζουμε ότι στο Νόμο υπ΄ αρίθμ. 3986/2011 με τίτλο «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015» που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 152/Α/1-7-2011 περιλαμβάνεται, μεταξύ των άλλων και η διάταξη της παρ. 2β του αρθ. 38 με την οποία καθιερώνεται ειδική εισφορά των ασφαλισμένων του ΤΠΔΥ.
Ειδικότερα σύμφωνα με εγκύκλιο (Φ.80000/17818/514/25-7-2011, ΑΔΑ 4ΑΣΤΛ-17Μ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τις διατάξεις των δύο πρώτων εδαφίων της παραγράφου 2β του άρθρου 38 η ως άνω ειδική εισφορά η οποία ισχύει υπέρ του ΤΠΔΥ από 1-7-2011 αφορά όλους τους ασφαλισμένους όλων των Τομέων του Ταμείου αυτού και υπολογίζεται σε ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) επί των τακτικών αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων όλων των δικαιούχων υπαλλήλων του Ταμείου. Επισημαίνεται ότι η ειδική αυτή εισφορά θα ενεργείται από τους εκάστοτε εκκαθαριστές των φορέων όχι μόνο επί των τακτικών αποδοχών αλλά και ανεξαιρέτως χωρίς διάκριση επί όλων των πρόσθετων αμοιβών και αποζημιώσεων που λαμβάνει κάθε ασφαλισμένος κάθε τομέα του ΤΠΔΥ και θα αποδίδεται με την αυτή διαδικασία με την οποία παρακρατείται και αποδίδεται και η τακτική εισφορά των ασφαλισμένων υπέρ των αντίστοιχων Τομέων Πρόνοιας του ΤΠΔΥ για την χορήγηση εφάπαξ παροχής.


Το ποσό του εφάπαξ βοηθήματος υπολογίζεται ως εξής:
·         Για τα πρώτα 73,00€ του μισθού ασφάλισης αντιστοιχεί εφάπαξ 2.025,00€ .
·         Το υπόλοιπο ποσό του μισθού ασφάλισης πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 12.
·         Το άθροισμα των παραπάνω ποσών προσαυξάνεται κατά 216,63% και προστίθεται στο ανωτέρω ποσό.
·         Το τελικό άθροισμα διαιρείται δια 420 (420 μήνες = 35 χρόνια) και προκύπτει το μηνιαίο εφάπαξ.
·         Η δικαιούμενη ασφαλιστική παροχή προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του μηνιαίου εφάπαξ με τους μήνες ασφάλισης.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Μισθός ασφάλισης: 1000,00€
Χρόνος ασφάλισης:  360 μήνες (30 χρόνια)
Ημερομηνία παραίτησης 1/1/2011 
Για τα πρώτα 73,00€
εφάπαξ
2.025,00
Για τα 927,00€ x 12
εφάπαξ
11.124,00

Άθροισμα
13.149,00
13.149,00€ x 216,63%

28.484,68

Σύνολο
41.633,68
(41.633,68 / 420)  x 360Μ
* εφάπαξ
35.686,01
Μείωση 20%
Μείον
7.137,20

Σύνολο
28.548,81
Μείωση 22,67%
Μείον
6.472,02

Τελικό καταβλητέο εφάπαξ:
22.076,79

*Επί του ποσού αυτού υπολογίζονται τα αντίστοιχα ποσοστά μείωσης του εφάπαξ 
Μειώσεις εφάπαξ βοηθήματος:
·         Στην περίπτωση αποχώρησης από την υπηρεσία από 1.1.2010 έως 31.12.2010, το εφάπαξ βοήθημα μειώνεται κατά ποσοστό 15%
·         Στην περίπτωση αποχώρησης από την υπηρεσία από 1.1.2011 και μετά, το εφάπαξ βοήθημα μειώνεται κατά ποσοστό 20%
·         Στην περίπτωση αποχώρησης από την υπηρεσία από 1.8.2010 και μετά, επιβάλλεται πρόσθετη μείωση στο εφάπαξ βοήθημα σε ποσοστό 22,67%

ΜΤΠΥ
Ποιοι είναι μέτοχοι
Στο Μ.Τ.Π.Υ. μετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι δόκιμοι και μόνιμοι πολιτικοί υπάλληλοι των Υπουργείων και της Βουλής, εκτός όσων εξαιρούνται δια νόμου. Από τους υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ. μετέχουν μόνο όσοι με ειδικές διατάξεις έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση του Μ.Τ.Π.Υ. Επίσης, μετέχει το προσωπικό (διοικητικό και στρατιωτικό) του Πυροσβεστικού Σώματος καθώς και το πολιτικό προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ. και οι αστυνομικοί που έχουν υπαχθεί στα ασφαλιστικά ταμεία της πρώην Αστυνομίας Πόλεων.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) ιδρύθηκε στις 12  Οκτωβρίου του 1867 με πρωτοβουλία του τότε προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Δημ. Ν. Λεβίδη και από πενήντα ακόμη  κρατικούς κατά κύριο λόγο υπαλλήλους, οι οποίοι ίδρυσαν Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Μετοχικόν Ταμείον προς περίθαλψην των υπαλλήλων και των οικογενειών των», με κεφάλαια τις εκούσιες καταθέσεις τους.
Τα πρώτα μερίσματα καταβλήθηκαν το 1874 και αντιστοιχούσαν στο σύνολο των καταθέσεων των μετόχων μέχρι και το 1882 .
Το 1887 τα καταβαλλόμενα μερίσματα αντιστοιχούσαν  στο 30-40% των καταθέσεων των μετόχων.
Το 1893,  με την πτώχευση της Ελλάδος επί Κυβερνήσεως Χαρ. Τρικούπη, και τη μείωση των τόκων από τα χρεόγραφα, μειωθήκαν ακόμη περισσότερο τα καταβαλλόμενα μερίσματα.
Το 1896 συντάσσεται το Μητρώο των μετόχων, στο οποίο καταχωρήθηκαν οι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1885 εγγραφέντες μέτοχοι του ταμείου.
Το 1905 ζητήθηκε από πολλούς μετόχους η διάλυση του Ταμείου επειδή το ποσό του μερίσματος μειώθηκε κάτω και από το μισό.
Έως και το 1917 συνεχίστηκε η μείωση των μερισμάτων λόγω των αθρόων απολύσεων, της κατάργησης της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και της μη εγγραφής νέων μετόχων.
Σταθμός στην ιστορία του Ταμείου αποτελεί ο Ν.1636/1919 με τον οποίο το Ταμείο εισήλθε στο δημόσιο χώρο και η συμμετοχή σε αυτό  με το Ν.Δ. 12/2-1/3/1923  έγινε υποχρεωτική από την 1η Απριλίου του 1923   για όλους τους εν ενεργεία πολιτικούς υπαλλήλους με ελάχιστες εξαιρέσεις,  ορίζεται δε ως ειδικό Ταμείο του Κράτους υπαγόμενο στην αρμοδιότητα του Υπουργείου των Οικονομικών.
Με  το Νόμο 1500/1953 που καθιερώνεται ο θεσμός της 35ετιας λόγω των αθρόων παραιτήσεων, τα  συνολικά ποσά για τα καταβαλλόμενα μερίσματα υπερέβησαν το σύνολο των εισροών του Ταμείου και έτσι τα έτη 1965-1968  αναγκάστηκε να συνάψει άτοκο δάνειο με το Δημόσιο.
Το 2005 ψηφίζεται ο Ν.3336/05 με τον οποίο καθιερώνεται νέος τρόπος υπολογισμού του μερίσματος, καθώς και η αναπροσαρμογή των μερισμάτων.
Η εφαρμογή του νόμου αυτού είχε σα συνέπεια να απομακρύνει το Ταμείο από τη βασική καταστατική του διάταξη που είναι η «κατ’ αναλογία του ποσού των καταθέσεων ενός εκάστου παροχή μερίσματος».
Το 2011, με το Ν.4024 καθιερώνεται νέος τρόπος υπολογισμού του μερίσματος, προκειμένου να επαναφέρει το Ταμείο στη βασική καταστατική του διάταξη για τον τρόπο υπολογισμού του μερίσματος.
Ακόμη, καθιερώνεται η υπαγωγή του Ταμείου στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Τέλος, με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ορίστηκε η πληρωμή των μερισμάτων κατά μήνα.
Το 2012 με τον Ν.4052 τροποποιείται εκ νέου ο τρόπος υπολογισμού του μερίσματος, ώστε αυτό να είναι ανάλογο του χρόνου κατά τον οποίο διενεργήθηκαν κρατήσεις

ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 13 του άρθρου 44 του Ν. 3986/11 από1-9-2011 θεσπίστηκε Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, η οποία υπολογίζεται μόνο για τα μερίσματα που υπερβαίνουν τα 300,00 € το μήνα. Η παρακράτηση γίνεται σε μηνιαία βάση και για ποσοστά που κλιμακώνονται από 3% μέχρι 10%, ανάλογα με το ύψος του μερίσματος.  
Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του Ν. 4024/11 από 1-11-2011 και εφεξής όλα τα καταβαλλόμενα μερίσματα του Μ.Τ.Π.Υ. μειώνονται κατά ποσοστό 20%, πλέον 50% για το τμήμα του μερίσματος που μετά την παρακράτηση της μείωσης του 20% υπερβαίνει τα 500 €.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με την Υποπερίπτωση Β3 του άρθρου 1 του Ν. 4093/2012, προβλέπεται και πρόσθετη μείωση του μηνιαίου μερίσματος. Όταν το συνολικό ποσό που προκύπτει από το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων και μερισμάτων του μερισματούχου είναι άνω των 1.000,00€ τότε προβλέπεται α) μείωση 5% από  1.000,01€ έως 1.500,00€, β) μείωση 10% από 1.500,01€ έως 2.000,00€ και γ) μείωση 15% από 2.000,00 και άνω.
Έτσι, το μέρισμα καταβάλλεται στο μερισματούχο μετά την παρακράτηση της Ειδικής Εισφοράς Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης, της μείωσης του 20%, της μείωσης του Ν.4093/2012, καθώς και του αναλογούντος φόρου.

ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
1.  Βασικός Μισθός και χρονοεπίδομα (όπου υπάρχει)                              4%
2.  Επιδόματα, παροχές και ποσά που λαμβάνονται υπόψη στη
βάση υπολογισμού της σύνταξης                                                                4%
3.  Λοιπά επιδόματα συνεντελλόμενα με την τακτική μισθοδοσία              1%
4.  Πάσης φύσεως πρόσθετες αμοιβές και καταβαλλόμενα ποσά,
όπως αποζημίωση εκτός έδρας, συμμετοχή σε συμβούλια, επιτροπές,
υπερωρίες, εξαιρέσιμα, νυχτερινά, εφημερίες, κλπ                                   2%
5.  Δικαίωμα εγγραφής σε περίπτωση διορισμού μόνιμου ή
δόκιμου δημοσίου πολιτικού υπαλλήλου ή μονιμοποίησης εκτάκτου
υπαλλήλου                                                                                                    1 μηνιαίος Μισθός
Μια σειρά από διατάξεις που αφορούσαν συγκεκριμένες κρατήσεις, αποφάσισε να καταργήσει η διοίκηση του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ).
Από την κατάργηση αυτή των κρατήσεων κινδυνεύουν τα μερίσματα των μερισματούχων του ΜΤΠΥ με δραματική περικοπή.
Ειδικότερα, οι καταργήσεις που αποφασίστηκαν από το ΜΤΠΥ αφορούν τις εξής κατηγορίες:  
1)   Κράτηση 1% των μη μετόχων στο σύνολο των αποδοχών τους.
2)  Κράτηση 1% στις πρόσθετες αμοιβές των μη μετόχων που προκύπτουν από οποιαδήποτε αιτία.
3)   Κράτηση 3% ή 1,5% στις δαπάνες που προκύπτουν από οποιοδήποτε λόγο (προμήθειες, εργολαβίες, εργασίες, πάγια αντιμισθία δικηγόρων και ενοίκια).
4) Κράτηση 0,96% επί των κάθε φύσεως λειτουργικών δαπανών από προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας και επί των δαπανών για κατασκευές, επισκευές και ανέγερση κτηρίων γενικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατάργηση του συγκεκριμένου κοινωνικού πόρου, έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται απώλειες εσόδων, που υπολογίζεται ότι σε μηνιαία βάση φτάνουν έως και τα 8 εκατ. ευρώ.
Ήδη η διοίκηση του Ταμείου έχει ζητήσει την επαναφορά του συγκεκριμένου πόρου, πρόταση που εξετάζεται σοβαρά από τη νέα ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουν τα μερίσματα των μερισματούχων του ΜΤΠΥ (περίπου 280.000 άτομα) με δραματική περικοπή. Με απόφαση του ΔΣ του Ταμείου προβλέπεται άμεση περικοπή των μερισμάτων κατά 50%.
ΕΤΕΑ
Υπολογισμός Σύνταξης
Η μηνιαία επικουρική σύνταξη που χορηγεί το ΕΤΕΑ για τους ασφαλισμένους του τέως Τ.Ε.Α.Δ.Υ. , προκύπτει από τον τύπο:
Βασικός Μισθός Χ Ποσοστό Χ Έτη Ασφάλισης (στο Τ.Ε.Α.Δ.Υ./ΕΤΕΑ): 35
Ως βασικός μισθός λαμβάνεται υπόψη ο βασικός μισθός εξόδου από την υπηρεσία με ανώτατο όριο το 1ο μισθολογικό κλιμάκιο της Π.Ε. κατηγορίας.
Δεν λαμβάνεται υπόψη το κίνητρο απόδοσης και το επίδομα θέσης στα οποία δεν γίνονται κρατήσεις για το Τ.Ε.Α.Δ.Υ.
Οι μέχρι τώρα βασικές παρεμβάσεις από το Κράτος καταλήστευσης των Ταμείων.
·         Καταλήστευση, στο όνομα δήθεν της ανάπτυξης, των αποθεματικών των Ταμείων από τις Τράπεζες και το μεγάλο κεφάλαιο, για δεκαετίες, λόγω της μειωμένης ή μηδενικής απόδοσης των καταθέσεών τους. Για την περίοδο 1951-1975 οι απώλειες υπολογίζονται σε 58 δις ευρώ.
·         Πάνω από 3,5 δις ευρώ ήταν οι ζημιές των ασφαλιστικών ταμείων από τις «επενδύσεις» στο χρηματιστήριο την περίοδο 1999-2002 (επί Σημίτη), όπου τα διορισμένα δ.σ. των ταμείων αγόραζαν τοξικά παράγωγα.
·         Τα δομημένα ομόλογα που αγόρασαν οι διορισμένες διοικήσεις (επί Κ. Καραμανλή).
·         Κλοπή των καταθέσεων μέσω PSI. Πάνω από 13 δις υπολογίζεται ότι έχασαν τα ταμεία με το τελευταίο "κούρεμα".
Ø  Για το ΜΤΠΥ η ζημιά είναι πάνω από 100.000.000 ΕΥΡΩ
Ø  Το ΤΕΑΔΥ με το κούρεμα έχασε πάνω από 1.5 δις ευρώ.
Η κυβέρνηση τότε υποχρέωσε τα ασφαλιστικά ταμεία να καταθέσουν τα αποθεματικά τους στην Τράπεζα της Ελλάδας, και με πράξη του διοικητή της Τ.Ε έγινε το 80% υποχρεωτικά ομόλογα ελληνικού δημοσίου και μετά ακολούθησε το κούρεμα. Τόσο καλά σχεδιασμένα.
·         Έχουμε εισφοροδιαφυγές και εισφοροαπαλλαγές πάνω από 10 δις € (13,5 δις). Αξίζει εδώ να σημειώσουμε το εξής χαρακτηριστικό. Η μεγάλη πλειοψηφία των χρεών που διαταράζουν την ευστάθεια εν γένει του Ασφαλιστικού στην Ελλάδα έχει δημιουργηθεί από κακοπληρωτές που ξεκίνησαν να «ξεχνούν» να πληρώσουν από την εποχή προ κρίσης.
Πρόκειται για το 83% των ληξιπρόθεσμων οφειλών από απλήρωτες ασφαλιστικές εισφορές που έχουν διαβιβαστεί από ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών κι αφορούν εργοδότες κι ασφαλισμένους (ελεύθερους επαγγελματίες) που είχαν ήδη ξεκινήσει να δημιουργούν χρέη μέχρι το 2009.
Αυτοί χρωστούν σήμερα τα 9 δισ. ευρώ από το τεράστιο ποσό των 10 και πλέον δισ. που βαρύνει το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης κι έχει περάσει στο ΚΕΑΟ τους πρώτους μήνες της λειτουργίας του. Αντίθετα οι υπόλοιποι, που ήταν συνεπείς μέχρι το 2009, ευθύνονται για το 17% του χρέους.
·         8,7 δις ευρώ ήταν οι ζημιές των ασφαλιστικών ταμείων εξαιτίας της άρνησης του κράτους να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του με βάση τους δικούς του νόμους (νόμοι Σιούφα, Ρέππα κλπ).
Στα τελευταία 4,5 χρόνια οι συντάξεις μειώθηκαν κατά 45%. Η κρατική χρηματοδότηση της δημόσιας ασφάλισης μειώθηκε από 18,9 δις, το 2010, στα 8,6 δις το 2015 (μείωση 55%). Η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη από τα 33 δις στα 22 δις (μείωση 33%). Υπολογίζεται ότι από την υψηλή ανεργία τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν απώλεια 6.5 δις, από τη μείωση των μισθών 4 δις, από την εισφοροδιαφυγή 14 δις, από τις οφειλές που δεν έχουν πληρωθεί 17,5 δις. Τα αποθεματικά που μετρήθηκαν το 2013 ήταν 4,5 δις έναντι 26 δις το 2009. Στο μεταξύ οι συνταξιούχοι έχουν αυξηθεί περίπου κατά 600.000!
Οι δικοί μας στόχοι.
Χάραξη επιθετικής ιδεολογικής-αγωνιστικής γραμμής των εργαζομένων
Οι εισφορές επί αυξημένων μισθών και επί όλου του μισθού που πληρώνουν οι εργοδότες μπορούν να δώσουν διέξοδο στα παραπάνω προβλήματα των δυνάμεων της ζωντανής εργασίας. Συμπερασματικά, στην αύξηση του κεφαλαίου οι δυνάμεις της εργασίας πρέπει να αντιτάξουν μια ριζικά αντίθετη μ’ αυτήν πολιτική, με άξονες.
α) Την υπεράσπιση μέχρι εσχάτων των αναδιανεμητικών δημόσιων συστημάτων έναντι των κεφαλαιοποιητικών.
β) Την ριζική επαναδιαπραγμάτευση του παραγόμενου πλούτου υπέρ των δυνάμεων της εργασίας και με τις τρεις μορφές του.
γ) Τις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις στους βασικούς μισθούς, με παράλληλη κατάργηση της επιδοματικής πολιτικής και των επιδομάτων και με μείωση του εργάσιμου χρόνου και του χρόνου συνταξιοδότησης. Με αυξήσεις των εισφορών των εργοδοτών επί του συνόλου του μισθού που πληρώνουν οι εργοδότες.
δ) Με ισχυρά επιδόματα ανεργίας και περίθαλψη για όλους τους ανέργους, ντόπιους και μετανάστες.
ε) Με κατάργηση της ελαστικής και περιστασιακής απασχόλησης.
στ) Με την απαίτηση: «κανείς εργαζόμενος ανασφάλιστος».
Κρατική εγγύηση της βιωσιμότητας  του ασφαλιστικού συστήματος, χωρίς μείωση συντάξεων και παροχών υγείας – πρόνοιας και χωρίς αύξηση κρατήσεων.
Σας στέλνουμε ένα αρχικό κείμενο για το Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό που αποτελεί συλλογική δουλειά συναδέλφων μας (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) της Δευτεροβάθμιας και του Σωματείου Συνταξιούχων εκπαιδευτικών.
Θα ακολουθήσει  αναλυτικότερο.
Παύλος Αντωνόπουλος Μέλος ΚΕΜΕΤΕ-ΟΛΜΕ
ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
..για Ριζοσπαστική Αγωνιστική Συσπείρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για τα σχόλια, να χρησιμοποιείτε Ελληνική γραμματοσειρά και σε ευπρεπές επίπεδο, όπως αρμόζει στο χώρο-χωρίς να θίγεται η τιμή και η υπόληψη κανενός πολίτη.
(«Δεν δημοσιεύονται σχόλια χυδαία και υβριστικά, καθώς και ανώνυμες καταγγελίες και χαρακτηρισμοί κατά προσώπων ή φορέων που δεν τεκμηριώνονται.”)